Учитель майбутнього моїми очима (Березан Маргарита, ліцей №15 м. Чернігова)
- Подробности
- Категория: 03.2013
- Опубликовано 10.03.2013 21:14
- Автор: Березан Маргарита
- Просмотров: 648
Хто такий вчитель? Для багатьох сучасних дітей це живий збірник чогось нудного і нецікавого. З одного боку, що в учителях цікавого? Вони викладають уроки, які тривають, здається, вічність, задають домашнє завдання і кричать, якщо їм щось не подобається. Найчастіше кожен учитель вважає, що його урок найголовніший і він вправний майстер у ньому. А з другого боку, невже робота вчителя обмежується саме цим, невже в пам’яті дитини про школу і вчителів залишаться саме такі спогади?
Слово «вчитель» вміщує в собі значно більше, ніж це вбачає більшість дітей. Учитель може допомогти порадою, підтримати у важку хвилину. З ним можна поговорити відверто і щиро посміятися. Іноді ми забуваємо, що вчитель також є звичайною людиною зі своїми плюсами й мінусами.
Навчаючись у школі одинадцятий рік, я можу сказати, що вчителів зустрічала не мало і не кожен з них, на мою думку, може дійсно стати другом. Одні намагаються показати, що їх предмет надзвичайно цікавий і роблять усе можливе, щоб цікаво його викладати. Інші вимагають, щоб його предмет просто знали, але не докладають зусиль для того, щоб зацікавити дітей. А деяким взагалі все одно… І виникає питання: «Навіщо вони взагалі обрали цю професію?» Деякі жартують, а деякі принижують. Всі різні, як і люди в житті, тому школа дає такий незамінний досвід.
На мою думку, якщо деякі вчителі продовжуватимуть ставитися до своєї роботи зневажливо, то рівень освіченості в країні буде неминуче падати, бо це закономірно. Якщо діти продовжать зневажливо ставитися до вчителів, то процес навчання зупиниться. У будь-якій діяльності (і школа не виняток) повинне діяти Золоте правило моралі: «Стався до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе». І треба чітко розуміти, що не кожна людина може стати вчителем - це факт. Що ж стосується технічного прогресу, який з кожним днем змінює наше життя, то для нас уже не дивина, коли роботи витісняють з виробництва живих людей. З роботою вчителя так вчинити не можна! Можливо, робот більш стійкий, ніж людина, але це зовсім не означає, що він буде кращим саме для школи. Машина працює за встановленою програмою. Що буде, якщо вони будуть вчити? Адже з малих років дитина наслідує когось, копіює поведінку суспільства, яке її оточує. І що ж вона успадкує від бездушного робота? Учитель – людина, і вона може займатися саморозвитком, на відміну від машини. Хоча вони й недосконало все знають, але можуть допомогти дитині в неординарній ситуації, де робот цього зробити не зможе. Тому у людини - вчителя є явна перевага.
Отож, я хочу сказати, що майбутнє країни залежить від справжніх учителів! Якщо вони будуть розвиватися, то їх можна буде з гордістю називати «Учитель».
Саме тому вчитель майбутнього повинен бути доброзичливим і активним, мати широке коло інтересів і вмінь, щоб допомогти з найрізноманітніших питань і не боятися застосовувати у навчанні інноваційні технології. Не буде зайвим і почуття гумору, адже це теж дуже важлива риса характеру.
«Найважливішим явищем у школі, самим повчальним предметом, самим живим прикладом для учня є сам учитель» (Адольф Дістервег)
Комментарии
RSS лента комментариев этой записи