Олександр Ворона, ЧДТУ
- Подробности
- Категория: 05.2013
- Опубликовано 03.05.2013 19:21
- Автор: Олександр Ворона
- Просмотров: 1437
ЄВРОІНТЕГРАЦІЯ В КОНТЕКСТІ СТВОРЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОГО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ УКРАЇНИ
Ми часто забуваємо про те, що найціннішим ресурсом, яким володіє наша країна, є її інтелектуальний потенціал. Але не новина, що рівень потенціалу молоді, особливо протягом останнього десятиліття, різко зменшився. Це спричинено багатьма причинами. Найголовніша з них, на мою думку, нераціональна методика викладання навчальної програми в спектрі вищої освіти, оскільки підходи до викладання програм, які зараз наявні, не враховують пропозиції студентів щодо можливості полегшення освоєння об’єму інформації, а як наслідок – відсутність чіткого розуміння напряму курсу та низька конкурентоспроможність на світовому ринку праці.
Давайте спробуємо на хвилинку уявити, що ми зможемо отримати в частині покращення функціонування вищої освіти в Україні, внаслідок інтеграції до Європейського Союзу.
По-перше, рівень якості вищої освіти буде наближатися до рівня європейських стандартів, тобто матимуть місце зміни в побудові програми викладання у вищих навчальних закладах: буде зменшений загальний перелік предметів, які розглядаються у вищому навчальному закладі та особливо звертатиметься увага на детальне вивчення фахових предметів, на основі сучасного світового досвіду. Дана методика на даній стадії, в повній мірі, практикується у навчальних закладах Європи.
По-друге, буде інтенсивним чином здійснюватися обмін студентами України між вищими навчальними закладами європейських країн. Це буде констатуватися тим, що в європейських країнах наявна значна кількість програм, які пов’язані із заохоченням студентів до переймання міжнародного досвіду за межами постійного місця навчання. Я гадаю, що цей досвід буде безцінним для наших студентів, хоча й зараз наявні подібні програми в Україні, але вони не користуються широким попитом. Якщо наша країна стане учасником Євросоюзу, то чисельність студентів, які виявлять бажання стати студентами престижного європейського університету, зросте в десятки або навіть й сотні разів.
По-третє, будуть підписуватися контракти із європейськими відомими компаніями щодо працевлаштування українських студентів по закінченню вищого навчального закладу. Це стане ключовим важелем впливу на студентів, тому що буде створюватися мотивація, а в подальшій перспективі конкуренція, що поведе за собою інтенсивний ріст потенціалу.
По-четверте, можливий вплив Єврозони щодо зменшення рівня корупції в закладах освіти, а тому збільшиться приплив дійсно обдарованої молоді не тільки з міст, а й сіл.
По-п’яте, фінансування закладів освіти зі сторони міжнародних благодійних фондів, які займаються питаннями пошуку обдарованої молоді, за допомогою конкурсних основ та подальшим розвитком їх інтелекту, з кінцевою метою – реалізація у відповідні керуючі або інноваційні структури.
Входження України до Європейського Союзу – це не лише пусті розмови – це питання часу. Згодом ми станемо європейцями і це перспективна реальність, яка поведе за собою ряд змін.
Підсумовуючи вище сказане, зазначу, що для практичного втілення якихось позитивних перетворень необхідно прикласти значні зусилля. А тому давайте разом навчатися та розширювати свій потенціал, хоч це й складно наразі у вищих закладах освіти. Вхід до Єврозони – це лише маленький крок, а в загальному все залежить від нас. Наші зусилля можуть перерости в чітко-виражену ціль, яка стане гаслом до визнання України в якості ключового експортера інтелектуальних продуктів (послуг) – варто лише захотіти!