Роман Гайда, ЧДТУ

Євроінтеграція України: перспективи та реалії

З моменту вступу України у 1995 році до Ради Європи наша держава активно провадить політику тісної співпраці з Європейським Союзом з подальшим вступом до нього. Незважаючи на те, що процес зближення триває вже 18 років, ставлення українців до євроінтеграції України залишається неоднозначним та суперечливим, і на те існує безліч причин та мотивів. Тому в даному творі ми спробуємо викласти власну думку стосовно питання вступу України до Європейського Союзу, проаналізувавши його позитивні і негативні сторони.

Які переваги та позитивні зміни несе в собі євроінтеграція нашої держави для Української держави та її громадян? Перелічимо найсуттєвіші:
1)    економічна реформа створить ефективну та рентабельну національну економіку, внаслідок чого буде налагоджено взаємовигідну як внутрішньо, так і зовнішньоекономічну діяльність, створено сприятливий інвестиційний клімат та підвищено загальний рівень життя населення;
2)    правова реформа створить якісно новий рівень захисту прав, свобод та законних інтересів громадян і забезпечить реалізацію принципу верховенства права;
3)    зміни у адміністративному апараті держави матимуть у результаті більш гнучку та дієву систему управління, здатну оперативно реагувати на будь-які ситуації, та викорінить корупцію;
4)    сфери освіти, науки та охорони здоров'я внаслідок здійснених перетворень матимуть європейський ступінь підготовки майбутніх фахівців, тісну та продуктивну співпрацю у галузі науки та технологій і ефективну систему охорону здоров'я із впровадженням медичного страхування;
5)    національна безпека та оборона України буде виведена на новий щабель, в результаті чого буде підвищено боєздатність Збройних Сил, налагоджено дієве управління та координацію військами, а служба в Збройних Силах України стане вигідною та престижною;
6)    громадянам України буде надано право вільного пересування по країнам Європейського Союзу.

Однак варто замислитися над тим, які негативні наслідки може мати вступ України до Європейського Союзу. По-перше, різка перебудова економіки України та можливе впровадження нової валюти призведе до різкого падіння економічного розвитку та рівня матеріального забезпечення населення, внаслідок чого соціальна напруга може досягти критичної межі, а перебудова інших сфер життя суспільства та держави стане неможливою. По-друге, європейське сприяння реформуванню системи національної безпеки та оборони України може призвести до порушення позаблокового статусу нашої держави, втягнення України у військові дії та розірвання дипломатичних відносин з Росією із зрозумілих причин. По-третє, надання права вільного пересування може мати як результат масовий відтік працездатного населення з України, що матиме несприятливі наслідки для національної економіки.

В контексті питання про євроінтеграцію України варто також звернути питання на наступне. Україна в силу свого географічного положення наразі знаходиться на роздоріжжі, де з одного боку – Росія та колишні радянські республіки, а з іншого – західний світ, і кожна з цих сторін має власну ідеологію та власні геополітичні і геоекономічні інтереси. Таке "холодне" протистояння не може не відбитися на Україні, яка не раз за свою історію піддавалася подібним процесам проти своєї волі. Крім цього, в українському суспільстві стійкими лишаються консервативні погляди і радянський тип мислення, що додає невизначеності у питання суспільної думки щодо євроінтеграції України.

Підсумовуючи все вище перелічене  можна зробити висновок, що вступ України до Європейського Союзу є можливим, однак з урахуванням існуючої суспільної, політичної та економічної ситуації в нашій державі про повноцінний процес євроінтеграції говорити ще зарано, і цей процес, на нашу думку, матиме невизначений та затяжний характер.

Дополнительная информация