Черниговский студенческий портал
Студент жил, Студент жив, Студент будет жить
Учитель майбутнього моїми очима (Дудко Олена, Корюківська ЗОШ № 1)
У чому різниця між хорошим і
великим учителем? Хороший
учитель розвиває здатності
учня до межі, великий учитель
відразу бачить цю межу.
Марія Каллас
Школа - це другий дім. Тут ми проводимо дуже багато часу. Ще тоді, коли ми тільки починаємо жити, маленькими дітьми ми приходимо до школи і саме тут отримуємо перші уроки не тільки в буквальному сенсі, а і спілкуючись з однолітками, вчителями. Перша вчителька стає наставником, відкриває дитині світ незвіданих наук.
Можливо, майбутнє за інноваційними технологіями. І, може, вже діти тих, хто зараз тільки пішов до школи, навчатимуться у великому класі з безліччю комп’ютерів, а машини замінять людське спілкування. Та чи може навіть найдосконаліший робот замінити людині суспільство? Чи може першокласник довірити свої переживання бездушній залізяці?.. На мою думку, завжди потрібно враховувати людський фактор і те, що комп'ютерні технології дуже розвинені вже зараз, може спричинити їх впровадження в усі сфери життя в майбутньому.
Учителі, звичайно, як і учні бувають різними за характерами, проте для кожного важливо знайти спільну мову з учнем, у кожного свій підхід. Як кажуть, скільки є людей, стільки і думок. І саме в людському спілкуванні зароджується зерно істини. Тому, як на мене, учитель майбутнього має бути реальною людиною, а не роботом та мати ряд необхідних якостей.
Учитель - це надзвичайно складна професія, яка потребує повної самовіддачі. До кожного ж учня треба знайти підхід, а у кожного свій складний характер, особливо у підлітків. А яку купу зошитів треба перевірити, скільки скласти і написати планів! У майбутньому можна б створити, наприклад, механізми швидкої перевірки зошитів для допомоги вчителю, які б тоді менше стомлювались і більше часу приділяли б формі викладення матеріалу.
Зараз багато випускників ідуть навчатися на вчителів не за велінням серця, тоді не дуже полюбляють свою роботу та не подобаються школярам. Хотілося б, щоб у майбутньому більше вчителів любили свою роботу, ставилися до учнів з розумінням, адже саме шкільний досвід стає основою життя людини.
Але ж суспільство змінюється та розвивається, тому просто не правильно було б не використовувати надбання людства та новітні технології. По перше, учитель майбутнього повинен бути «на ти» з сучасними технологіями, тобто вміти зацікавити учня та цікавитись самостійно. По друге, доцільно застосовувати на практиці, наприклад, мультимедійні дошки, поєднуючи їх з цікавим викладом матеріалу, тим самим створюючи більш цікаві уроки. Діти краще сприймають саме різні яскраві картинки, фото, відео, а отже і більш ефективно запам'ятовують матеріал. Та і цікавіше на уроці у того вчителя, який цікавиться новинками Інтернету так само, як і учні.
Гарний учитель повинен бути у деякій мірі ще й психологом, тому що у всі часи діти мають проблеми - перше кохання, підліткові проблеми з батьками - а учитель майбутнього повинен їх помітити, і по можливості вирішити, щоб показати дитині, що немає безвихідних ситуацій, що вона завжди зможе знайти підтримку...
Звичайно ж заслуговують на повагу ті вчителі, які працюють у школі багато років - вони стали так званими провідниками в життя для багатьох поколінь і можуть так багато розповісти. Проте хотілося б, щоб у майбутньому людям цієї професії надавалися пільги у терміні виходу на пенсію, тому що приблизно після п’ятдесяти років людина перестає розвиватися, а гарний учитель - це той, хто учить інших, але і навчається сам! «Педагог — це та людина, яка має передати новому поколінню всі цінні накопичення століть і не передати забобонів, вад і хвороб», - говорив Анатолій Луначарський, державний діяч.
Насамкінець, хочу зауважити, що учителя майбутнього - це теперішні учні, тому ті, хто збирається обрати таку відповідальну професію, повинні думати про свій вибір та продумувати те, як можна вдосконалити цю галузь суспільного життя!
Комментарии
RSS лента комментариев этой записи