Черниговский студенческий портал
Студент жил, Студент жив, Студент будет жить
Учитель майбутнього моїми очима (Козленко Юлія, СЗСШ №1 м. Чернігова)
Професія вчителя - одна з найдавніших на землі. Колись наша мова була примітивною, старші мусили вчити молодших, ділитися своїм досвідом. Уже тоді, мабуть, виділялися ті, хто більше часу, ніж інші, присвячував спілкуванню з молоддю.
Із плином часу змінюється суспільство, а значить - змінюються й вимоги до вчителя. Які якості вчителя не повинні бути залежними від часу, а які необхідні вчителю-педагогу у зв'язку з вимогою «нового» часу?
Ще десять - п’ятнадцять років тому володіння комп'ютерними технологіями не входило в число обов’язків учителя, але зараз це дуже необхідно.
Який учитель потрібен сучасному учневі? У якого вчителя діти будуть навчатися із задоволенням?
На мою думку, учителем повинна бути добра, чуйна, інтелігентна, жива людина, яка володіє душею, бо саме в процесі спілкування з учителем, як з особистістю, і йде процес навчання й настанови. У вік інформації та Інтернету до рівня освіченості вчителя додаються ще більш високі вимоги. У майбутньому головне завдання вчителя - показати найбільш зручний шлях отримання інформації та її розумного використання.
Як на мене, школа майбутнього повинна мати такий вигляд: красива скляна будівля, де дуже багато світла, лазерні двері, які відчиняються та зачиняються автоматично та зовсім тихо. Біля школи - різнокольорові клумби з високими фонтанами. За школою - стадіон, який дозволяє робити, здавалося б, неможливе. Кожен навчальний кабінет буде оснащено технологією зміни фонових ситуацій, наприклад, на уроках біології легким натисканням кнопки пульта разом з учителем ми зможемо опинитися в ботанічному саду або в лісі. Крім можливості вчитися в іншому вимірі, з'явиться ще одне нововведення: класи будуть оснащені партами і стільцями, але звичайної дошки не буде - у кожного учня на парті знаходитиметься сенсорний екран.
У початковій школі діти вчитимуться писати, рахувати, а вже з третього класу їм належить працювати більше з комп'ютером. У величезному спортзалі стоятимуть тренажери, де кожен учень самостійно обиратиме спортивний снаряд. Щодня - не більше п'яти уроків, від того ніякої втоми, а настрій завжди чудовий!
У майбутньому всім учням замість звичного стосу підручників будуть видані iPad - планшетні комп'ютери. Зміниться і програма навчання, і сам підхід до викладання.
Замість нудних занять у школі учні будуть записуватися заздалегідь на лекції з тих предметів, які вони обиратимуть з батьками. І хоча всі матеріали лекцій будуть викладені в Інтернеті, на сайті школи, доступ до «живої» лекції буде обмежено, що значно підвищить саму зацікавленість учня учбовим процесом та авторитет учителів. Учителі та учні завжди будуть приходити з гарним настроєм, повністю відкриті для спілкування. Від цього сприйняття інформації стане стовідсотковим.
Усі підручники будуть викладатися в спеціально створену онлайн-бібліотеку, якою кожен учень зможе легко користуватися, де б він не знаходився. Крім цього, учні матимуть можливість зв’язатися з викладачем, отримати відповідь на будь-яке питання, консультацію та допомогу. Ось такою, мабуть, буде школа майбутнього: ніяких тобі підручників і портфелів, усе необхідне можна буде носити в кишені!
На мою думку, місія вчителя в майбутньому буде такою ж, як і зараз - який би предмет він не викладав, він повинен учити добру, справедливості.
На мою думку, майбутній учитель - це психолог, організатор, ерудит, авторитет для учня, приклад справжнього громадянина і патріота своєї Батьківщини. Я вважаю, що якими б сучасними не ставали школи, які б нові технології та можливості не з’явилися в майбутньому - ніщо не зможе замінити живе спілкування між учнем та вчителем. Машини можуть тільки допомагати вчителеві, але замінити живу людину техніці не дано. Жодна бездушна машина не замінить живого спілкування, не зможе навчити любити і страждати, розуміти інших, бути милосердними, терплячими, мрійливими, творчими і привітними – це під силу лише вчителеві.