Учитель майбутнього моїми очима (Дудко Олена, Корюківська ЗОШ № 1)

У чому різниця між хорошим і
великим учителем? Хороший
учитель розвиває здатності
учня до межі, великий учитель
відразу бачить цю межу.
Марія Каллас

Школа - це другий дім. Тут ми проводимо дуже багато часу. Ще тоді, коли ми тільки починаємо жити, маленькими дітьми ми приходимо до школи і саме тут отримуємо перші уроки не тільки в буквальному сенсі, а і спілкуючись з однолітками, вчителями. Перша вчителька стає наставником, відкриває дитині світ незвіданих наук.

Можливо, майбутнє за інноваційними технологіями. І, може, вже діти тих, хто зараз тільки пішов до школи, навчатимуться у великому класі з безліччю комп’ютерів, а машини замінять людське спілкування. Та чи може навіть найдосконаліший робот замінити людині суспільство? Чи може першокласник довірити свої переживання бездушній залізяці?.. На мою думку, завжди потрібно враховувати людський фактор і те, що комп'ютерні технології дуже розвинені вже зараз, може спричинити їх впровадження в усі сфери життя в майбутньому.

Учителі, звичайно, як і учні бувають різними за характерами, проте для кожного важливо знайти спільну мову з учнем, у кожного свій підхід. Як кажуть, скільки є людей, стільки і думок. І саме в людському спілкуванні зароджується зерно істини. Тому, як на мене, учитель майбутнього має бути реальною людиною, а не роботом та мати ряд необхідних якостей.

Учитель - це надзвичайно складна професія, яка потребує повної самовіддачі. До кожного ж учня треба знайти підхід, а у кожного свій складний характер, особливо у підлітків. А яку купу зошитів треба перевірити, скільки скласти і написати планів! У майбутньому можна б створити, наприклад, механізми швидкої перевірки зошитів для допомоги вчителю, які б тоді менше стомлювались і більше часу приділяли б формі викладення матеріалу.

 Зараз багато випускників ідуть навчатися на вчителів не за велінням серця, тоді не дуже полюбляють свою роботу та не подобаються школярам. Хотілося б, щоб у майбутньому більше вчителів любили свою роботу, ставилися до учнів з розумінням, адже саме шкільний досвід стає основою життя людини.

Але ж суспільство змінюється та розвивається, тому просто не правильно було б не використовувати надбання людства та новітні технології. По перше, учитель майбутнього повинен бути «на ти» з сучасними технологіями, тобто вміти зацікавити учня та цікавитись самостійно. По друге, доцільно застосовувати на практиці, наприклад, мультимедійні дошки, поєднуючи їх з цікавим викладом матеріалу, тим самим створюючи більш цікаві уроки. Діти краще сприймають саме різні яскраві картинки, фото, відео, а отже і більш ефективно запам'ятовують матеріал. Та і цікавіше на уроці у того вчителя, який цікавиться новинками Інтернету так само, як і учні.

Гарний учитель повинен бути у деякій мірі ще й психологом, тому що у всі часи діти мають проблеми - перше кохання, підліткові проблеми з батьками - а учитель майбутнього повинен їх помітити, і по можливості вирішити, щоб показати дитині, що немає безвихідних ситуацій, що вона завжди зможе знайти підтримку...

Звичайно ж заслуговують на повагу ті вчителі, які працюють у школі багато років - вони стали так званими провідниками в життя для багатьох поколінь і можуть так багато розповісти. Проте хотілося б, щоб у майбутньому людям цієї професії надавалися пільги у терміні виходу на пенсію, тому що приблизно після п’ятдесяти років людина перестає розвиватися, а гарний учитель - це той, хто учить інших, але і навчається сам! «Педагог — це та людина, яка має передати новому поколінню всі цінні накопичення століть і не передати забобонів, вад і хвороб», - говорив Анатолій Луначарський, державний діяч.

Насамкінець, хочу зауважити, що учителя майбутнього - це теперішні учні, тому ті, хто збирається обрати таку відповідальну професію, повинні думати про свій вибір та продумувати те, як можна вдосконалити цю галузь суспільного життя!

Комментарии   

 
Ирина
+9 #1 Ирина 02.03.2013 12:50
Интересно, как всегда**
 

У вас недостаточно прав для добавления комментариев.
Возможно, вам необходимо зарегистрироваться на сайте.

Дополнительная информация